capítulo cinco - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Chantal - WaarBenJij.nu capítulo cinco - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Chantal - WaarBenJij.nu

capítulo cinco

Blijf op de hoogte en volg Chantal

13 April 2015 | Ecuador, Quito

We begonnen de dag vrijdag met american pancakes en bacon, daarna wilden we naar de dierentuin. Om bij de dierentuin te komen moesten we met de taxi naar een busstation, om daarna weer met de taxi de berg op naar de dierentuin te gaan. De bus koste maar 75 cent en het had 20 dollar gekost om van Plaza Foch naar Quito zoo te gaan met de taxi.

Het was een kleine dierentuin en veel dieren zaten alleen in hun verblijf. Je mocht het verblijf van de vogels in, wat super gaaf was. Je kon ze bijna aanraken.

Na de dierentuin zijn we voor avondeten naar Old Town gegaan, wat s'avonds niet de meest veilige buurt is. We hebben gegeten in een restaurant met een live band en veel mensen gingen salsa dansen. Had ik maar wat beter opgelet tijdens mijn lessen!

Zaterdag heb ik een walking tour gedaan door Old Town. In daglicht is het een hele mooie, toeristische buurt. We begonnen de tour bij een lokale markt, waar je alles kan kopen van bloemen tot varkenspoten. Daarna zijn we langs verschillende pleinen en kerken gegaan en hebben we op wat ze hier snoep noemen. Ze hadden gefrituurde kokosnoot, banaan, mais en meer. Vooral de gefrituurde kokosnoot was super lekker!

Daarna zijn we naar de botanic garden gegaan, waar ze van alles uitleggen over het ecosysteem van Ecuador. In het park waar de botanic garden zich bevindt hebben ze ook voedselkraampjes, waterfietsen en paarden.

• 14 April 2015 - 05:42

Paul:

leuk chantal
    Heb je het naar je zin daar?
    Ik vlieg nu naar Caracas