capítulo tres - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Chantal - WaarBenJij.nu capítulo tres - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Chantal - WaarBenJij.nu

capítulo tres

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

07 April 2015 | Ecuador, Quito

Vandaag ben ik, na de Spaans lessen en lunch, met de taxi naar Mitad del Mundo geweest. De taxirit was om niet snel te vergeten. Om te beginnen doen ze hier niet aan stoplichten of zebrapaden en halen ze in wanneer ze er zin in hebben. Alsof dat niet bizar genoeg was begon de taxichauffeur te racen met de auto naast ons. Toen we door het raam zagen wie er achter het stuur zat konden we al helemaal onze lag niet inhouden. De vrouw achter het stuur was oud genoeg om mijn oma kunnen zijn! Ze was erg creatief met haar taalgebruik en bleef maar 'Puta!' roepen, waarop onze chauffeur reageerde met 'loca, loca!'

Gelukkig kwamen we veilig aan in het letterlijke midden van de wereld, waar ze een monument voor hebben gebouwd. Ik was vooral onder de indruk van het uitzicht op de bergen, maar de Noorse meiden waar ik mee was keken hier niet van op.

In het studentenhuis hebben we met zijn allen gebarbecued en gedronken. Om 10 uur besloten we om toch maar naar bed te gaan, omdat we de volgende dag weer vroeg op moesten.